MENY

Pupil aggressiveness, teacher authority, and disruptive classroom behaviour

Grete Vaaland Sørensen ser i sin avhandling på aggressivitet hos elever, lærerautoritet og disiplinproblem i klasserommet. Bestillingsnummer: 4320.

Avhandlingen omfatter to kvantitative (spørreskjema) og en kvalitativ studie (multi case). Den består av tre artikler: 

Vaaland, Grete Sørensen, Idsøe, Thormod & Roland, Erling (2011). Aggressiveness and Disobedience. Scandinavian Journal of Educational Research, 55(1), 1–22.

Vaaland, Grete Sørensen & Roland, Erling (2013). Pupil aggressiveness and perceptual orientation towards weakness in a teacher who is new to the class. Teaching and Teacher Education, volume 29, 177–187. 

Vaaland, Grete Sørensen. Back on track: Approaches to managing highly disruptive school classes.

Les mer om Vaalands avhandling.


Pris for trykt utgave: 230 kroner.

Grete Sørensen Vaalands avhandling

Avhandlingen til Grete Sørensen Vaaland kan bestilles fra Læringsmiljøsenteret.