Hopp til innhold Hopp til meny
Hopp til hovedinnhold Universitetet i Stavanger Læringsmiljøsenteret
AAA

PC: Hold Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hold Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

NO ENG
Meny
  • Barnehage
  • Skole
  • Forsknings- og utviklingsprosjekter
  • Om Læringsmiljøsenteret
  • Studietilbud
  • Kompetanseutvikling i barnehage og skole
  • Bestill materiell
  • Blogg
  • Forsiden
  • Forsknings- og utviklingsprosjekter
  • Klasseledelse
  • CIESL (klasseledelse – teori til praksis)
  • Fagartikler
  • Publisering og formidling
  • Om CIESL
  • Forskergruppe
  • Siste nytt om CIESL

CIESL (klasseledelse – teori til praksis)

  • Gutt som kjeder seg i klasserommet. Foto: iStock.

    Elevenes engasjement i skolen

    Elevengasjement handler blant annet om elevenes interesse, entusiasme, deltakelse og involvering i skolen og i skolearbeidet. Læreren kan påvirke elevengasjement, og det er særlig viktig for gutter og elever i ungdomsskolen.

  • Bilde av lærer og elev. Foto: iStock.

    Læreren viktig for hvilke mål elevene setter seg på skolen

    Hvordan læreren ser på læring er viktig for elevenes målorientering på skolen. Det viser forskning gjort ved Læringsmiljøsenteret.

  • Lærere i samtale. Foto: iStock

    Slik kan forskere forske på skolen

    Forskere som undersøker hva som skjer på en skole eller i et klasserom bruker ofte intervju for å få svar på spørsmålene sine. Men hvordan kan et intervju fange opp hva som egentlig foregår i en kompleks skoleorganisasjon? Og hva er meningsskapende prosesser i organisasjonen?

Flere saker
Kontakt oss

Kontaktinformasjon

Læringsmiljøsenteret

Telefon: 51 83 29 00

Epost: laringsmiljosenteret@uis.no

Lenker
  • Personvernerklæring og informasjonskapsler
Følg oss på
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Youtube
© UiS