Lekbasert læring gir læringsgevinst (16.08.2019)
Fullt hus på debatt om kapittel 9 A (16.08.2019)
Kampen om status i klassen leder til utestenging (07.08.2019)
10 tips til hvordan lærere skal håndtere stress i skolen (05.08.2019)
– Takknemlig for et innholdsrikt år i Oregon (11.07.2019)
Slik kan lærere bli gode ledere for klassen (11.07.2019)
Har skolebarn fått det bedre? (24.06.2019)
Sommarpraten: Eit senter i stor vekst (06.06.2019)
20 millioner til forskning om livsmestring (06.06.2019)
UiS-forskere går sammen for å få mer kunnskap om motivasjon og læring (24.05.2019)
Kickoff for nytt studietilbud (21.05.2019)
Nettbasert emne om mobbing (16.05.2019)
Lekbasert læring for de eldste i barnehagen (15 stp) (16.05.2019)
Læringsmiljøsenteret søker skoler som vil jobbe med læringsmiljø og mobbing (15.05.2019)
Debatt om mobbing engasjerer (13.05.2019)
Nå kan du høre «D e godt å ha någen» på Spotify! (12.04.2019)
Ny professor med mange jern i ilden (11.04.2019)
Ulike typer motivasjon – betydning for psykisk helse (08.04.2019)
Bry deg! Et nytt tilbud fra Læringsmiljøsenteret (03.04.2019)
Workshop om systematisk observasjon (02.04.2019)
Elever blir mer engasjerte av lærere som bryr seg (28.03.2019)
«Jeg vet» - nettressurs om vold, mobbing og overgrep (28.03.2019)
Skal skrive UNESCO-rapport om migrasjon og mobbing (15.03.2019)
Internasjonal forskerkonferanse til Læringsmiljøsenteret (15.03.2019)
Nye UiS.no - vi trenger din hjelp! (12.03.2019)
Kunnskapssenter vert flytta frå Oslo til UiS (07.03.2019)
Nærmer seg sluttspurten av et fem år langt doktorgradsløp (20.02.2019)
Sigrun K. Ertesvåg med bidrag i antologi om likeverdig opplæring i svensk skole (15.02.2019)
– Videreutdanningen glir rett inn i skolehverdagen (14.02.2019)
Elevenes engasjement i skolen (13.02.2019)
Debatt om mobbedefinisjonen (05.02.2019)
Noen barnehager gir et læringsforsprang (01.02.2019)
Diskuterer barnehage i USA (31.01.2019)
– Altfor mange barn har en klump i magen når de går til skolen (21.01.2019)
Barn som er gode på å styre sin egen atferd, lærer lettere matematikk (17.01.2019)
Norges største forskningsprosjekt innen barnehagefeltet (15.01.2019)
Barnehagens organiseringsform og personaltetthet har betydning for relasjonskvaliteten (14.01.2019)
Utdanningsforskere: Lytt til barn og unge (12.01.2019)
Læreren viktig for hvilke mål elevene setter seg på skolen (08.01.2019)
Nå er vi klare for ICSEI 2019! (04.01.2019)
Lærere på ungdomsskolen lærer mye av hverandre (20.12.2018)
Inkludering er noe annet enn integrering (19.12.2018)
Slik kan forskere forske på skolen (18.12.2018)
Når observasjon endrer praksis (17.12.2018)
Forslag om rammeverk for identifisering av skolevegring (10.12.2018)
Elever opplevde bedre læringsstøtte fra lærerne (07.12.2018)
Læringsmiljøkonferansen 2018 med suksess! (27.11.2018)
Ny bok: Implementering av endringsarbeid i barnehagen (22.11.2018)
Nå skal det lekes og læres også i Sverige (08.11.2018)
Læringsmiljøprosjektet gir markant nedgang i mobbing (01.11.2018)